Do all non-Jews hate us?
Does exposure to the non-Jewish world help or hurt our children when they grow up?
What are the hazards of teaching children negative attitudes about non-Jews?
What separations did Chazal institute between us and non-Jews? Why did Chazal feel that was necessary?
Do we need to be concerned with causing “Aivah” (animosity) with non-Jews, even if we are doing nothing wrong?
מדרש זו (המובא ברש”י מלכים, והרמב”ן עה”ת כי תצא) היא ע”פ פסוק לא תדרשו שלומם, ואמורה לבאר מה שציוה אלישע להשחית האילנות
שיטת הרמב”ן סה”מ הוספות מ”ע ו’ שלא נא’ איסור זו כשצרים על העיר כדי להרוס העיר, ומציין מקור לדבריו בספרי, ושיטת הרמב”ם שהאיסור נא’ בכל אופן [וצ”ע בישוב הספרי]
הרמב”ם בהקדמה פיה”מ נקט להדיא דלא כמדרש הנ”ל וביאר הא דאלישע שהיה מדין הוראת שעה, וכן נקט הרמב”ם ביאור אחר בדרשת לא תדרשו שלומם
וקצת צ”ע לפי שיטת הרמב”ן מה היה ההוספה בעמון ומואב מדין אומה בזויה