תכלה שנה עם קללותיה
Combating domestic abuse in our community
Showering us with Brocha
Three day Yom Tov – Are you allowed to take a shower on Yom Tov?
לא תעמוד על דם רעך
Are you allowed to give a donut to an obese person, and other fascinating shailos
א- לכאו’ לענין קידוש היה מקום לומר שבאמת על הצד שהוא יומא אריכתא הרי כל עיקרה של קידוש לקדש בתחילת היום, אבל כמובן השאלה עדיין עומד לענין ברכת שופר,
גם מה שאומרים העולם לענין קידוש שבאמת קיי”ל שחייב לומר שהחיינו אפי’ בלא פרי חדש, אינו מיישב השאלה, ואלא שי”ל לפי שלמעשה מוטל עליו לברך ברכת שהחיינו הרי חשובה כצורך ולא מקרי הפסק
יש מהלך מחודש שבאמת ברכת שהחיינו שייך כל פעם שעושה המצוה ורק שלא תיקנו לברך ולכן עכ”פ לא מקרי הפסק.
ב- לכאו’ יש מקום לחלק לענין מושג של סימנא מילתא שתלוי בלשון בני אדם, [וגם לפי מה שמביא הא”ר הענין כדי שיתפלל ויתעורר בתשובה הלא עדיין היא זמן תשובה]
ג- אולי יש מקום לומר אף מי שמלא מצוות לאו דוקא מלא זכויות, ונראה לציין דוגמא בזה, הרמב”ם פ”ג מה’ תשובה מביא מימרא של תוהה על הראשונות, ומבאר הרמב”ם שאם תוהה על הראשונות אף שודאי עדיין יש לו המצוה [ואינה כמו תשובה המסלק העבירה], מ”מ אין מזכירין לו הזכות ודו”ק